lördag 20 mars 2010

Dag 1 av smärta













Det är nu uppenbart att det är något fel med mitt knä, själv funderar jag på broskbildning. Men det känns inte riktigt rätt då jag bara sprungit en vecka.

Min man varnade mig för att ta i för mycket med träningen eftersom jag är nybörjare, men som vanligt ville jag inte lyssna på goda råd utan köra på som jag själv ville.

Önskar nu att jag hade lyssnat på honom och även andra vana löpare med att ta det lugnt i början, men det är lätt att vara efterklok.

Spenderade dagen med att googla på knäsmärta och kom så småningom fram till att det förmodligen rör sig om besvär med knäskålssenan sk hopparknä eller patellar tenindit.

Hittar ett rehabiliteringsprogram för hopparknä som jag börjar med direkt: http://www.min-doktor.com/docs/rehab_akuta_kroniska_besvar_knaskal.pdf

Fortsätter att smörja med kylsalva och att äta ibuprofen 3 * 600 mg/dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar