tisdag 20 april 2010

Toppform med Paolo










Hemmaträning med DVD, kan det vara nåt i stället för ett pass på gymmet? Jo, faktiskt om det är DVD:n på bilden ovan!

Med senaste numret av ToppHälsa följde det med en träningsDVD med Paolo Roberto. Provade att köra båda passen (mage, rumpa, lår + fettförbränning) idag och jag är imponerad, ett riktigt svettigt pass på ca 45 minuter blev det och totalt 242 kcal förbrända!

Passen är indelade i set om 30 sekunder, vilket är helt lagom så att man orkar med. Det enda jag saknade var stretchövningar efteråt och vissa övningar saknades för vänster/höger sida, så då spolade jag tillbaka samma övning en gång till.

För mig som har problem med knäna för tillfället, så struntade jag i hopprörelserna och stod still eller gjorde gångliknande rörelser i stället. Endast två andra rörelser måste jag modifiera, och det var armhävningarna som jag gjorde knästående istället. Men det blev rejäl pulsträning ändå (utan hopp) med medelpuls på run 140 och högsta på 163.

Jag använde yogamattan som underlag och det funkade fint. Till min hjälp hade jag min "personliga tränare" som såg till att jag höll takten och hade tillgång till vatten hela tiden.













Här är före- & efterbilder som bevis på riklig svettning. Ingen fotoshopping här inte för att försköna! Känsliga varnas för sista bilden dock...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar