måndag 12 april 2010

I love Eddie Izzard








Eddie Izzard är en av mina absoluta favoritkomiker och förutom stand-up så gillar han att springa. Han gillar att springa så mycket, att på sensommaren 2009 sprang han 43 st marathon på 51 dagar. Allt för välgörande ändamål, men tänk vilken otrolig prestation.

Att springa 182o km som relativt oträndad 47-åring är helt galet. Han lär ska ha tränat löpning i endast 5 veckor före han gav sig ut på sin marathonturné.

Jag undrar vilken sorts virke hans ben är gjorda av, titan kanske? Själv sprang jag 20 km på 7 dagar och sen tog den löparkarriären stopp...patetiskt.

Jag ser nuförtiden löpare överallt, precis som när man väntade barn första gången och bara såg gravidmagar överallt.

JAG VILL SPRINGA!!!

Bild från http://news.bbc.co.uk/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar