onsdag 7 april 2010

Gymträning & PT




Äntligen fick jag komma iväg till gymmet och träna lite! Träffade en PT som gjort upp ett program åt mig för att i första hand träna lår, vader, rumpa och bål så att jag kan börja springa igen.

Cyklade först 10 minuter för att värma upp, och det gick riktigt bra. Inga känningar i knät överhuvudtaget. Sen gick vi igenom mitt program, det tog en timme ungefär med stretchningen inräknad. Kände inget alls i knät, så nu tänker jag börja träna igen 2 ggr/veckan.

Det var så skönt att komma igång igen, och nu på lördag den 10 april har dom öppet hus på gymmet. Jag ska försöka klämma in mig på ett poweryogapass!

Bild från http://www.avancia.nu/

2 kommentarer:

  1. Och jag ska börja med Zumba så fort jag kan andas som folk och bilringarna slutat dallra när jag sitter ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag har varit sugen på Zumba, det verkar lagom avancerat. Jag har nämligen INGEN koordination. När jag försöker simma crawl så ser det ut som jag håller på att drunkna. Provade crosstrainer på gymmet idag och insåg att jag nog ska cykla istället.

    Jag har varit inaktiv sen 1994 men nu fått en jädra kick av att träna. Tyckte förut att allt (nåja kanske inte allt...)som framkallade flåsningar och svett var otäckt.

    Jag har också kämpat med vikten i omgångar mellan graviditeterna och vet hur svårt det är. Var "lyckligt lottad" under sista graviditeten och mådde illa konstant i 34 veckor så jag gick nästan inte upp något alls. Med dom två andra gick jag upp runt 25 kg och med tvåan gick jag nästan inte ner nåt efteråt.

    Men sen bestämde jag mig för att sluta med allt sött och äta fettsnålt, men alltid mycket mat så att jag blev mätt. Gick ner 17 kg på ett år och har hållit vikten sen dess och fortsatt med det sockerfria livet. Nu blir jag illamående om jag försöker äta nåt sött, så det är inget problem att avstå.

    SvaraRadera