onsdag 28 april 2010

En riktig löprunda!













Äntligen äntligen äntligen!!!

Jag har varit ute och sprungit, på riktigt ute i naturen. Jag mjukstartade med att springa och hämta bilen som varit på service: 1,7 km på asfalt och det kändes urskönt.

Körde hem bilen och gav mig ut på en riktig runda. Tänkte efter noga före, att nu tar jag det lugnt så att knäna håller. Kör intervaller med gång/löpning och känner efter att knät är ok innan jag fortsätter springa.

Sprang 1 km på 9,0 km/h tempo
gick 500 på 6,5 km/h
sprang 500 m på 8,5
gick 500 på 6,5
sprang 500 m på 8,5
gick 500 m på 6,5
sprang 500 på 9,0

Totalt 5 km på barkbana i kuperad terräng. Superskönt att springa, men utan fotsensorn har jag svårt att hålla tillräckligt lågt tempo för att orka springa en längre stund. Max 9 km/h verkar fungera bra för min personliga uthållighet.

Ska fortsätta med samma intervallträning några gånger, innan jag börjar springa längre sträckor i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar