onsdag 4 augusti 2010

Milen!!!




















Igår sprang jag äntligen min allra första mil! Känslan av att se pulsklockan visa 10.00 km var nästan euforisk. Jag glömde t o m att stretcha, men kom på det lite senare så jag körde stretchen i bastun.

Jag sprang med sonen i barnvagnen och hade tänkt köra en 5 km:s runda i duggregnet, men jag kände sånt flow i benen så jag tog en runda till. Tiden för min första mil blev 1.08.

Snitthastigheten var 8,5 km/h och topphastigheten 11 km/h. Mycket bättre än vad jag har haft tidigare, och då hade jag ändå en barnvagn som jag sköt framför mig. Efteråt drack jag en hemlagad proteinsmoothie och kände mig stolt som en tupp.

Ikväll blir det ett pass body combat, min nya favoritträning! Jag provade det för första gången för några veckor sen och där fick jag endorfinkickar som heter duga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar