torsdag 6 maj 2010

Spinning!

Suget efter konditionsträning gjorde att jag bokade in mig på ett 45-min. spinningpass på gymmet i måndags. Senast jag var på spinning var någon gång på 90-talet, och det jag minns mest är ett plågsamt svettigt pass med blodsmak i munnen och som även gjorde vissa kroppsdelar avdomnade.

Men det var faktiskt jätteskönt att spinna, och inte gjorde det ont i knäna heller! Svettigt som tusan, men kul och peppande att känna att jag kunde hålla tempot även fast jag var nybörjarspinnare.

Så igår var jag på ett 60-minuterspass spinning, lite ömt där bak av måndagens pass men det tänkte jag inte så mycket på efter en stund. Bra musik och svettigt som bara den, och enligt pulsmätaren förbrände jag 464 kcal!

Men jag känner att jag ändå måste hejda mig lite och träna nåt annat emellan, så att jag inte spinner sönder knäna på det här istället. Får varva med Paolo och lite styrketräning!

2 kommentarer:

  1. Härligt att du hittat något som du, peppar,peppar, verkar klara av nu!! Spinning är nog jätte bra konditionsträning. Verkligen synd att dina knän inte verkar hålla för löpning när du så gärna vill det!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas verkligen att detta ska funka, kunde ändå inte hålla mig och bokade in ett spinningpass imorgon bitti. Så det blev då 3 spinningpass på en vecka...får väl gå och simma eller nåt nästa vecka för omväxlings skull.

    SvaraRadera