torsdag 6 maj 2010

My bike










Här är min "tjusiga" trotjänare till cykel. Hon är en 12 vxl Shimano Positron årgång 1987, köpt hos Cykel-Pelle i Fruängen. Då det begav sig hade hon ett knallrött bockstyre och matchande röd racersadel, men det bytte jag bort nån gång i slutet av 90-talet mot diskretare svart tantsadel och rakt styre.

Hon är rostig och kantstött som få och har blivit stulen, misshandlad och återfunnen. Hon har även fått nya däck och låset bortsågat efter en möhippa. Nuförtiden är hon extrautrustad med en härligt urblekt grå barnsadel.

Jag önskar mig en ny cykel till Mors dag, men tror att jag får umgås med min gamla cykel ett tag till. Hon har ju så mycket erfarenhet och roliga historier i sitt bagage.

2 kommentarer:

  1. ..och hon är ganska charmig.

    SvaraRadera
  2. Tack Peppe, det var snällt sagt om en väderbiten gammal cykel. Jag ska nog jobba lite på rosten så hon blir lite vårfin :).

    SvaraRadera