fredag 28 januari 2011

Min mat

Frukost: 4 st rågbröd med smör+ost eller tahini / jordnötssmör + skivad tomat med örtsalt och te + kaffe m mjölk.

Lunch: 2 dl naturell yoghurt, 1 dl solros- o pumpafrön, 2 msk linfrön, 2 msk kokosflingor, ½ dl blandade nötter och 1 msk gojibär + en banan eller annan frukt. Eller 2 dl keso, 1 dl pumpafrön, ½ dl cashewnötter, 1 hackad tomat, lite örtsalt.

Middag: en burk / tetra kokta bönor (t.ex. kidney, kikärter eller linser) eller ångkokt fryst broccoli / bönor / wokblandning (ca 200 gr) i micron 4-5 minuter eller som "pasta" en halv rå squash eller 2 morötter i strimlor o ät till samma mat som resten av familjen. Jag fyller på med keso / avokado / kokt ägg om jag inte blir mätt.

Mellanmål: en kopp kaffe + näve mandlar / nötter o en banan (inte GI jag vet, men mättar bra). På kvällen brukar jag äta 50-100 g skivad rökt skinka när jag är sugen på nåt eller en proteinboll.

Efter träningen: smoothie på 2 dl naturell yoghurt, 1 dl proteinpulver, 1 dl frysta blåbär, 1 tsk kardemumma, 1 msk gojibär + ev. en banan. Eller en proteinboll istf smoothie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar