tisdag 12 april 2011

Kvarg + FunLight

Har verkligen försökt tycka om kvarg (proteinrik mjölkprodukt) men smaken är ungefär som att äta kvistar. Torrt o beskt alltså. Har läst på flera träningsbloggar om att blanda kvarg med FunLight, men avfärdat det som dubbeläckligt. Provade iaf att blanda i några teskedar i en burk kvarg och det blev till min förvåning helt ätbart. Som en lite syrligare fruktyoghurt.

Sen det faktum att man kan döda myror med FunLight känns väl inte helt hundra, men det dödar iaf smaken av kvarg effektivt!

1 kommentar:

  1. Jag måste bara säga,,, att om man gillar typ delikatessyoghurt,, så är ju kvarg det perfekta alternativet,,
    När jag vill ha kvällsmys så blandar jag en burk lättkvarg,, men några skedar vanilj eller hallon kesella,, och slänger i en näve hallon,, så jäääävla gott,, =) ,, tar några gånger att vänja sig av med smaken av det söta,, men när man vant sig är det en superbra frukost,, och ska man blanda med fun-light så ska man ta jordgubbssmak,, eller skogsbär och bara fylla en nyöppnad burk till bredden(nästan) och sen röra rätt mycket ,, det blir också jättegott, =) ,, tycker jag alltså,, ;)

    SvaraRadera